29
Fri, Mar
0 New Articles

Lokal

Willemstad - Un parke di mangel di tam limpi i bunita, ku bo por kano dor di dje i kaminda bo por kana den naturalesa, ku un boardwalk i un mirador, kaminda turistanan por saka “selfie” ku nan barku di krusero den “background”.

Tur esaki ta den e plan ku Servisio di Atministrashon i Maneho di Tereno Públiko (Domeinbeheer) a laga traha  riba enkargo di minister di Tráfiko, Transporte i Planifikashon Urbano, pa transformá e área di mangel di tam shushi i molestioso na Rif, Otrobanda.

E plan aki ta enserá ku e molèster di sanguranan mester ta bou di kontròl i e awa ta limpi di e bashamentu di riol den awa. Ehekushon di e proyekto tin prioridat haltu serka minister Suzy Camelia- Römer. E ehekushon ta tuma mas o ménos 12 luna. E plan ta garantisá mantenshon duradero di e mangelnan di tam komo lugá pa piskánan di koral brui den e futuro area rekreativo na Otrobanda.

E büro CCM Engeneering, huntu ku Arcadis, a sòru pa e solushon tékniko di limpiesa i fluho di awa, pa eliminá e molèster di holó stinki i e plaga di sangura. Lyongo Architecture a traha riba e diseño di e parke. Kolaborashon di ambos partido ta hasi ehekushon di e plan posibel. Organisashonnan di interes ku a kolaborá na e programa di eksigensia i e diseño ta entre otro Carmabi, Amigu di Tera, Federashon Otrobanda, Waitt Institute, Servisio di Obra Públiko (OW), Servisio pa Planifikashon Urbano (ROP), Ministerio di Salubridat Públiko, Medio Ambiente i Naturales, i Servisio pa atministrashon i maneho di tereno públiko (Domeinbeheer).

A hasi diferente investigashon di antemano di entre otro e grado di kontaminashon bakterial, kontaminashon di mineral di zeta i kontaminashon di metalnan pisá, resistensia di bakterianan kontra di awa salu i un punto di inisio di e flora i fauna aktual, tantu riba awa komo bou di awa. E diseño ta suministrá limpiesa di e awa i un bon sirkulashon di e awa dor di kua ta bin hanchinan pa kana ku ta yega na brùgnan i un mirador.

Durante di ehekushon di e proyekto ta pone hopi importansia na kuido di e mangelnan di tam pa nan no risibí ningun daño ora ku ta koba kanal i traha kaminda. Pa garantisá esaki ta traha a base di e método “Economisch Meest Voordelige Inschrijving" (EMVI), ku no ta wak solamente preis di e proyekto, pero tambe ta duna hopi atenshon na kriterionan manera direkshon riba públiko, sostenibilidat i dominio di e proyekto.